Khemah Kerja di Kem Idaman Nuraini

Salam..aku blk dr Trolak Perak aritu 17 aug 2008..esoknya dah kena keje..ada program Semarak Merdeka lak..dpt rilek skjp jek..huhu :( Program Semarak Merdeka ni usahasama ngan TM Berhad..so far sambutan mggalakkan..ramai jgk r yg amik bhgian dlm larian Merdeka tu..dorg dpt t-shirt, topi & mkn freeeee :) Esoknya aku amik cuti then teman wife aku g MAHA 2008..jmpa sepupu aku tu..
Pada 21-24 aug 2008 lak aku jd fasilitator utk bebudak sekolah..Jabatan aku buat program Khemah Kerja..so kitaorg kumpul 120 org student dr 6 buah sekolah dr KL ni utk join program ni..tmpt Kem ni dlm hutan jgk tp yg bestnya dkt ngan umah aku kat Hulu Langat :)

Ni la tmpt kitaorg buat khemah kerja tu..tmpt tu nyaman, tenang & cantik..kat sini ada sungai dr air terjun..sejuk giler air dia..masalah nak mandi pagi woo..tp aku ok je..dah mmg dok kat area sini..dah kebal ckit..huhuBas yg tersergam indah ni la yg bwk kitaorg dtg sini..ni bas Jabatan aku..siap ada gambo KLCC lg :)

Korang tgk r kat air tu..syok giler kan mandi..dok pulak kat celah batu tu..pastu air dok terjun atas pale..pergghhh best giler!!! kitaorg 2 jam jgk r mandi sakan kat saner..smp mggigil br ingat nak balik kem :P
Ni la pmandangan dr dlm kawasan kem ni..luas jgk tmpt dia ni..ada dewan, surau, dorm, kantin, chalet dll..

Para student yg mgikuti program khemah kerja ni..tah aper yg dorg khusyuk dengar pun aku x tau :) student2 ni ada tingkatan 4 & 5..generasi ni la yg akan mgantikan kita suatu ari nnt..mgkin dr kalangan dorg ni yg mjd pemimpin kita suatu ari nnt..siapa tau kan..
Ni antara aktivit out-door yg dbuat..jungle trekking..sblm msk utan dorg kna mlepasi anak sungai ni..licin siot batu tu..silap2 bole tlentang dbuatnya..jaga2 cik salmah :)


Lepas dah mlalui rintangan sungai, skg dorg tpaksa panjat bukit lak..smlm lak ujan lebat..lecak r tanah tu jwbnya..ramai jgk r yg jatuh tmasuk salah sorang fasilitator..ahak ahak ahak
Ni la muka2 yg seronok sgt kna dera ngan aku..aku pakaikan dorg ni 'bedak'..hahaha..wlupun dorg kna dera camtu tp dorg suka..iyer..aku dah tnya dah dorg ni..dorg suka :)


Barisan fasilitator2 yg poyo..hahahahahanggok dia..sori geng aku gurau jek :)

Ni lak fasilitator yg sgt baik hati...tgk muka dah tau kan :)


Seronok jgk tgk bdk2 ni..tp lg seronok klu korg dpt mlaluinya sndiri..kdg2 kesian jgk tgk bdk2 ni..mana x kesian jadual pack giler ngan aktiviti dlm kelas & luar..tp aktivit tu sumer yg bfaedah pd dorg jgk..byk yg dorg dpt bljr ttg semangat bpasukan, disiplin, bekerjasama antara satu sama lain dan yg penting dpt tamankan semangat cintakan agama, bangsa & negara..tp yg cari jodoh pun ada jgk :) Secara keseluruhannya sumer org bpuas ati ngan khemah kerja ni & dorg mintak buat lg program camni..bkn x nak buat lg...tp tgk bajet dulu cik kak oiiii!!!!




0 Response to "Khemah Kerja di Kem Idaman Nuraini"